Všeobecné obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
BIOGENA CB spol. s r.o.
OBSAH:
I. Základní ustanovení
II. Definice
III. Kupní cena
IV. Platební podmínky
V. Objednávka
VI. Termín dodání dodací podmínky
VII. Přeprava zboží
VIII. Odmítnutí převzetí zboží
IX. Výhrada vlastnictví, přechod škody
X. Palety
XI. Kredit kupujícího
XII. Podmínky skladování
XIII. Záruční doba
XIV. Druhy dopravy zboží, převzetí a reklamace
XV. Vady zjevné a skryté
XVI. Vyšší moc
I. Základní ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) stanoví v souladu
s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v
platném znění (dále jen „občanský zákoník“) upravují blíže práva a
povinnosti při koupi a prodeji zboží mezi prodávajícím, kterým je
společnost BIOGENA CB spol. s r.o., se sídlem U Pily 702, 370 01 České
Budějovice, IČ: 62526472, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 5114, (dále jen
„prodávající“) a zákazníkem (dále jen „kupující“).
2. Veškerá písemná ujednání či obchodní smlouvy mezi prodávajícím a
kupujícím, jež mají odlišné znění než VOP, mají před těmito VOP přednost.
3. Kupující je povinen písemně potvrdit seznámení a souhlas s těmito
VOP.
4. O změně obsahu VOP prodávající informuje na svých webových
stránkách. Po uveřejnění nabývají VOP účinnosti při uzavření první
následující objednávky zboží kupujícím.
II. Definice
1. Kdekoli v těchto VOP či dokumentech souvisejících mají níže uvedené
zkratky či termíny dále uvedený význam:
Zbožím
se rozumí produkty vyráběné anebo prodávané prodávajícím.
Auto s čelem
je vozidlo vybavené hydraulickým čelem s nákladovou plošinou a maximálním
zatížením 800 kg.
Požadavkem na typ vozidla
se rozumí požadavek na určitý požadovaný typ vozidla – kamion, vozidlo do
3,5t, jiné.
Místní požadavky dopravy
– zda je v místě dodání dopravní omezení, které může komplikovat doručení
zboží (např. pěší zóna apod.)
Potvrzení POD
– povinnost potvrzení dokladu = potvrzení o dodání (POD)
K prvním dveřím
– jedná se o standardní místo doručení, kdy se zásilka předává na
manipulační ploše nebo u prvních uzamykatelných dveří (nikoli na místě
určeném kupujícím, např. sklad, druhé patro budovy apod.)
Předání odpovědné osobě
– zboží bude předáno osobě uvedené na objednávce oproti dokladu totožnosti
LS služby
– logistické služby, tj. skladování, manipulace a přep
rava
Služba za příplatek
- Je služba, která nespadá do standardních služeb poskytovaných firmou
BIOGENA CB spol. s r.o.. Příplatky za nadstandard jsou řešeny individuálně
na základě požadavku zákazníka a možností logistického partnera. Není
zaručeno, že služba za příplatek je uskutečnitelná.
Dnem
se rozumí pracovní den
D+3
se rozumí standardní doručení zboží v termínu do tří dnů od akceptace
objednávky a v časovém rozmezí 07:00 – 18:00 hod
III. Kupní cena
1. Kupující je povinen za odebrané zboží uhradit kupní cenu.
2. Ceny zboží jsou uvedeny v ceníku zboží prodávajícího. Pro
konkrétního kupujícího mohou být dohodnuty odlišné ceny zboží stanovené ve
speciálním ceníku pro daného kupujícího.
3. V kupní ceně jsou zahrnuty náklady na standardní dodání zboží
kupujícímu (dle článku VI. bodu 5. těchto VOP), pokud je hodnota objednávky
minimálně 800,- Kč včetně DPH.
4. V případě, že hodnota objednávky nepřesáhne 800,- Kč včetně DPH,
budou k hodnotě objednávky připočteny přepravní náklady a balné ve výši
136,- Kč vč. DPH.
5. V kupní ceně zboží nejsou zahrnuty palety, není-li ve smlouvě
uvedeno jinak.
6. Veškeré příplatkové možnosti doručení zboží musí být dohodnuty
společně s objednávkou.
IV. Platební podmínky
1. Pokud není ve smlouvě či jiné dohodě smluvních stran dohodnuto
jinak (např. platba převodem), jsou kupující povinni uhradit zboží hotově
při předání zboží, nebo předem na účet prodávajícího vedený na dokladu ke
zboží, nebo na zálohové faktuře. Podkladem pro odeslání (dodání) zboží je v
tomto případě připsání částky (kupní ceny) na účet prodávajícího. Platbu
hotově lze realizovat po předešlé dohodě v provozovně prodávajícího na
adrese U Pily 702, 370 01 České Budějovice, nebo dobírkou dopravci.
2. Kupující se zavazuje zaplatit prodávajícímu kupní cenu uvedenou v
ceníku zboží v termínu uvedeném na faktuře (daňovém dokladu). Pokud není
dohodnuto jinak, je splatnost veškerých faktur (daňových dokladů), 14 dnů
ode dne dodání zboží. Je-li kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny,
zavazuje se uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,05% denně z
dlužné částky s tím, že případný nárok kupujícího na náhradu škody není
tímto ustanovením dotčen.
3. V případě dodávky nestandardního množství zboží nebo nestandardního
druhu zboží (tj. zboží, které není prodávajícím standardně vyráběno, ale je
možné na základě poptávky kupujícího vyrobit), je prodávající oprávněn
požadovat od kupujícího zálohovou platbu ve výši 100% z celkové kupní ceny
zboží (včetně DPH).
4. Faktura (daňový doklad) je kupujícímu dle specifik zaslána jako
součást zásilky se zbožím ve formě příbalu umístěného vně zásilky (v
případě úhrady kupní ceny v hotovosti), nebo následně po dodání zboží
poštou nebo e-mailem. Faktura je platná i bez otisku razítka a podpisu
prodávajícího.
5. V případě prodlení kupujícího s úhradou za jakékoli plnění
poskytnuté prodávajícím kupujícímu je prodávající oprávněn pozastavit
dodání zboží kupujícímu až do úplné úhrady všech splatných závazků
kupujícího. V tomto případě není prodávající v prodlení s dodáním zboží.
V. Objednávka
1. Zboží bude kupujícímu dodáváno na základě jednotlivých objednávek.
Objednávky mohou být ze strany
kupujícího činěny:
– písemně: poštou na adrese BIOGENA CB spol. s r.o., U Pily 702, 370 01
České Budějovice
– e-mailem: biogena@biogena.cz
– telefonicky na bezplatné telefonické lince 800 777 377
– osobně – prostřednictvím sítě obchodních zástupců prodávajícího
2. Objednávka musí obsahovat firmu a sídlo kupujícího (shodné s
obchodním rejstříkem), dodací adresu kupujícího, je-li odlišná od sídla
kupujícího, IČ případně také DIČ – je-li plátce DPH, název zboží (případně
bližší identifikaci), požadované množství zboží v kusech nebo kartonech,
osobu oprávněnou k převzetí zboží a telefonický kontakt na osobu, která je
oprávněna zboží převzít, dopravní dispozice.
VI. Termín dodání, dodací podmínky
1. Dohodnou-li se smluvní strany na odebrání zboží kupujícím na
provozovně prodávajícího, je zboží dodáno v okamžiku, kdy umožní
prodávající kupujícímu se zbožím nakládat v místě své provozovny.
2. Kupující je povinen objednané a řádně doručené zboží odebrat.
Současně s dodáním zboží je předán kupujícímu i přepravní doklad, který je
kupující povinen potvrdit.
3. Pokud se strany dohodnou na odeslání zboží prodávajícím, je závazek
dodání splněn okamžikem převzetí zboží kupujícím od dopravce. Dodávka je
realizována na rampu nebo k prvním uzamykatelným dveřím kupujícího, není-li
dohodnuto jinak.
4. Prodávající je oprávněn i k plnění, pokud nemá veškeré kupujícím
objednané zboží na skladě. Konkrétní objednávka (dodávka) zboží je tak
považována za splněnou i tímto částečným plněním. V takovém případě
prodávající není v prodlení s dodáním zboží. Pokud kupující trvá na dodání
nedodaného zboží, zašle objednávku novou.
5. Standardní doručení zboží je v termínu do tří dnů od akceptace
objednávky ( D+3 ) mezi 7-18 hod, není-li sjednáno jinak. Je-li
v objednávce uvedena kontaktní osoba, je dodáváno výhradně této osobě,
pokud však přijetí potvrdí zástupce kupujícího, je zboží předáno této
osobě, která se nachází na místě doručení a prokáže svou identitu. Předání
stvrdí podpisem. Je-li uveden požadavek na telefonické avízo, je dopravcem
kupující informován o závozu v den jeho uskutečnění ráno, nejpozději však
hodinu před předáním. Zásilka je doručována vždy ucelená. Zásilka je
doručována k prvním uzamykatelným dveřím nebo na rampu určenou k vykládce.
6. Službami za příplatek při dodání zboží jsou:
PTD
– pevný termín dodání
D+1
– zboží je dodáno druhý pracovní den následující po akceptaci objednávky ze
strany prodávajícího mezi 7-18 hod.
D+X
– zboží je dodáno jiný než druhý pracovní den po akceptaci objednávky ze
strany prodávajícího mezi 7-18 hod., nutno specifikovat konkrétní lhůtu
dodání
TW (časové okno)
– dodání zboží v okně od 7-14 hodin
JIT (Just in Time)
– dodání zboží v požadovanou hodinu +/- 30 min
Avízo
– nutnost telefonicky potvrdit dodání zboží před jeho doručením ze strany
prodávajícího (standardně ráno v den závozu min. však 1 hod před doručením)
Dobírka
– úhrada doručeného zboží v hotovosti při doručení
Donáška
– jedná se o místo doručení, kdy se zásilka předává na místě určeném
kupujícím
Oprávnění ke vstupu/vjezdu
– doručení zboží je na přání kupujícího provedeno v
ýhradně prověřenou
osobou (věznice, vojsko apod.)
Cena služby za příplatek při dodání zboží je individuální dle konkrétní
objednávky, požadavku a situace. V případě požadavku kupujícího na službu
za příplatek, sdělí prodávající kupujícímu cenu této služby.
VII. Přeprava zboží
1. Prodávající realizuje dodání zboží prostřednictvím smluvního
dopravce a jeho smluvními partnery.
2. Zboží prodávajícího je dodáváno v mono (jednodruhových) nebo mix
(míchaných) baleních na mono (jednodruhových) či mix (míchaných) paletách
nebo kartonech a je pro přepravu náležitě označeno (adresou příjemce,
číslem objednávky, packing listem atd.) a je pro přepravu dostatečně
zajištěno a chráněno tak, aby nedošlo během přepravy k jeho poškození.
3. Pokud kupující zajistí k odběru zboží vlastního dopravce, je tento
povinen prokázat se oprávněním zboží převzít. (plná moc = RZ vozidla, jméno
řidiče, identifikační doklady, atd.)
4. Liší-li se požadované dopravní dispozice od standardního způsobu
doručení, je kupující povinen uvést tyto odlišné dispozice v konkrétní
objednávce (např. max. tonáž vozidla, auto s čelem atd.).
VIII. Odmítnutí převzetí zboží
1. Pokud kupující prokazatelně bezdůvodně nepřevezme objednané zboží,
je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím smluvní pokutu ve výši ceny
dopravy, minimálně však 500,- Kč bez DPH.
IX. Výhrada vlastnictví; přechod škody
1. Vlastnické právo ke zboží přechází z prodávajícího na kupujícího až
úplným zaplacením kupní ceny zboží.
2. Nebezpečí vzniku škody na zboží (ztráty, zničení, poškození či
znehodnocení) přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem převzetí
zboží kupujícím, tj.:
– při vlastním odběru převzetím zboží kupujícím
– předáním zboží smluvnímu dopravci kupujícího
– převzetím zboží od dopravce prodávajícího
X. Palety (vratné obaly)
1. Prodávající standardně dodává zboží v mono (jednodruhových) nebo
mix (míchaných) baleních, které je možno naložit na dřevěnou EUR paletu o
rozměru 80 x 120 cm. Nebo ½ paletu o rozměru 80 x 60 cm
2. Při každé dodávce musí mít kupující připraveny EUR palety pro
výměnu v množství, které od prodávajícího převezme s tím, že se musí jednat
o stejný druh EUR nebo ½ palet ve stejné kvalitě jako byly předány pod
dodávaným zbožím.
3. Nebude-li mít kupující potřebný počet EUR nebo ½ palet na výměnu k
dispozici, je povinen zboží na vlastní náklady z palet složit a tyto palety
vrátit zpět dopravci nebo uhradit ponechaný počet EUR palet oproti úhradě
250,- Kč bez DPH/ks.
4. Prodávajícím jsou přijímány zpět, resp. výměnou, pouze EUR palety
čisté, nepoškozené (tj. všechny díly palety jsou spojeny hřebíky, které
nevyčnívají, nesmí být poškozeny hranoly a prkna – dle ČSN 26 9120) a jsou
stejné kvality, jaké byly vydány kupujícímu.
XI. Kredit kupujícího
1. Se stálými obchodními partnery je možné sjednat obchodní úvěr
(kredit). Do výše tohoto kreditu může zákazník objednávat zboží v dohodnuté
době splatnosti. Prodávající je oprávněn vyžadovat zajištění individuálně
stanoveného kreditu, např. směnkou, bankovní zárukou, popř. jinými
individuálními mechanismy.
2. Při překročení
dohodnutého kreditu kupujícího je prodávající
oprávněn nedodávat další kupujícím objednané zboží, dokud nebude závazek
kupujícího uhrazen (tj. kupujícím dorovnána výše kreditu minimálně do
sjednané výše). V takovém případě není prodávající v prodlení s dodáním
zboží.
XII. Podmínky skladování zboží
1. Kupující je povinen dodržovat podmínky skladování uvedené na
obalech zboží. Pokud tyto skladovací podmínky kupující poruší, nebude ze
strany prodávajícího uznána případná reklamace předmětného zboží, pokud
způsob skladování mohl mít na namítané vady vliv.
XIII. Záruční doba
1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávané zboží je při
převzetí kupujícím bez vad a jeho užitná hodnota a kvalita odpovídá
poskytnutým zárukám výrobce, které jsou uvedeny na obalu výrobku, a to po
dobu jeho minimální trvanlivosti uvedené na obalech zboží (případně
ověřeném dokumentu od dodavatele).
2. Odpovědnost za poškození zásilky v průběhu přepravy nese dopravce.
XIV. druhy dopravy zboží k zákazníkovi, převzetí a reklamace
1. Dodání zásilky do 30 kg – balík – dodáváno prostřednictvím balíkové
služby, při převzetí zásilky je příjemce povinen zkontrolovat vnější
přepravní obal (poškození, celistvost, neporušení pečetě (lepící páska
s logem FOODS nebo BIOGENA) a potvrzení převzetí zásilky dopravci. Pokud
při přejímce zákazník zjistí závadu, je povinen tuto skutečnost zapsat do
předávacího protokolu (POD). Reklamace na obsah balíku lze podat písemně
nebo telefonicky v den dodání, nejpozději však do 24 hodin od dodání.
2. Dodání zásilky nad 30 kg – zásilka složena z více balíků nebo palet
– dodáváno prostřednictvím smluvního logistického partnera. Při převzetí
zásilky je příjemce povinen provést kontrolu vnějšího přepravního obalu
(poškození, celistvost, neporušení pečetě (lepící páska AG FOODS nebo
BIOGENA) a potvrzení převzetí zásilky dopravci. Pokud při přejímce zákazník
zjistí závadu, je povinen tuto skutečnost zapsat do předávacího protokolu.
Reklamace na obsah zásilky lze podat písemně nebo telefonicky v den dodání,
nejpozději však do 24 hodin od dodání.
3. V obou případech platí, že zákazník může odmítnout poškozenou nebo
neúplnou zásilku (s výjimkou stanovenou v článku VI. bodě 4 VOP). Důvody
takovéhoto nepřevzetí uvede kupující se svým podpisem (podpisem oprávněné
osoby) do přepravního dokladu nebo předávacího protokolu. Kupující není
oprávněn přijmout pouze část zásilky. Zásilku kupující v případě zjištění
vad buď celou odmítne, nebo musí zásilku celou přijmout a zapsat výhradu
dle dále uvedených podmínek. Jakékoli zjištěné vady (porušení zásilky,
porušení pečetě, poškození zásilky) či výhrady k doručení zásilky musí být
zapsány do přepravního dokladu nebo předávacího protokolu, který má
přepravce u sebe a na který kupující potvrzuje převzetí zboží v souladu s
dodacím listem.
4. Kupující není oprávněn uplatnit nároky ze zjevných vad zboží, pokud
neprovedl kontrolu při přejímce dle shora uvedeného postupu nebo
nezapsal-li do průvodního dokladu (přepravního dokladu (POD)) existenci
zjevných vad.
5. Zjistí-li kupující některou z vad, reklamuje ji u prodávajícího bez
zbytečného odkladu po jejím zjištění nejpozději však do 24 hodin od
převzetí zásilky. (u vad zjevných ihned při převzetí). O zjištěných
závadách informuje kupující prodávajícího telefonicky nebo písemně na
adrese: BIOGENA CB spol. s r.o., U Pily 702, 370 01 České Budějovice, tel:
800 777 377 nebo emailu:
biogena@biogena.cz; (s výjimkou vad
zjevných, které musí být zaznamenány v předávacím protokolu nebo přepravním
listu), přičemž uvede charakteristiku závad a údaje nutné k zaznamenání
reklamace:
– název a adresa kupujícího
– datum zjištění reklamované vady
– identifikaci výrobku, název výrobku
– množství reklamovaného zboží (vždy uvádějte v prodejní jednotce)
– datum výroby zboží, číslo/a kartonu/ů
– datum příjmu zboží
– číslo dodacího listu, ke kterému se reklamace vztahuje
– popis reklamované vady, důvod reklamace
– jméno reklamujícího i přebírajícího
Bez uvedení všech výše uvedených informací, je prodávající oprávněn
reklamaci kupujícího odmítnout.
6. Reklamace je prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30-ti dnů ode dne jejího uplatnění.
7. K uplatnění reklamace je třeba, aby kupující reklamované zboží po
oznámení vad neprodleně odeslal prodávajícímu, v odůvodněných případech lze
reklamaci uznat i u spotřebovaného zboží, které již prodávajícímu odeslat
nelze.
8. Při uznání reklamace má kupující právo na dodání nedodaného zboží,
výměnu reklamovaného zboží nebo vrácení peněz včetně náhrady nákladů
spojených s reklamací.
9. Prodávající je oprávněn reklamaci zamítnout v následujících
případech:
– u zboží po ukončené době minimální trvanlivosti
– pokud vada vznikla nevhodným používáním nebo nedodržením pokynů
stanovených výrobcem
– vada vznikla neodborným nebo nevhodným zacházením, manipulací,
skladováním nebo zanedbáním péče o zboží
- nedodržením postupu převzetí zboží od dopravce
- je - li prokázáno, že k pochybení nedošlo na straně odesílatele.
10. Uplatnění reklamace nemá odkladný účinek na zaplacení kupní ceny
zboží v plné hodnotě a ve stanovené lhůtě splatnosti.
11. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy
kupující právo na reklamaci zboží uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký
způsob vyřízení reklamace kupující preferuje, a dále potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně doby jejího trvání.
12. Pro případ zamítnuté reklamace vydá prodávající kupujícímu taktéž
písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
13. Při odesílání zboží zpět odesilateli – vrácené, poškozené, reklamované
– je zákazník povinen zásilku připravit k odeslání dle pokynů BIOGENA CB
spol. s r.o..
XV. Vady zjevné a skryté
1. Vady zboží zjistitelné při přejímce zboží, tzv. zjevné vady
(Kupující má povinnost reklamovat tyto vady ihned po jejich zjištění, tj.
při přijetí, na pozdější reklamace nebude brán zřetel). Mezi zjevné vady
patří:
– poškození zásilky (pomačkaný, roztrhaný, promočený obal apod.)
– nesprávné počty kartonů přejímaného zboží (u viditelně poškozených,
otevřených nebo porušených kartonů je povinnost přepočítat množství v
kartonech ihned při přejímce)
– nesprávný druh zboží
– silně znečištěný povrch obalů
– narušený obal výrobku v otevřeném, poškozeném kartonu:
– delaminace fólie – oddělení jedné nebo více vrstev z obalu
– protržené, prasklé nebo naříznuté obaly
– chybějící doklad nebo doklad, který neodpovídá běžným parametrům a zákon
u
o DPH
– počet kusů u heterogenního balení je kupující povinen kontrolovat ihned
při přejímce
2. Vady zboží zjistitelné/zjištěné až po přejímce zboží, tzv. skryté
vady (Kupující je povinen reklamovat tyto vady ihned po jejich zjištění).
Mezi skryté vady patří:
– hmotnost a počet kusů výrobků v neporušeném a uzavřeném originálním
kartonu
– narušený obal výrobku v neporušeném a uzavřeném kartonu:
– delaminace fólie – oddělení jedné nebo více vrstev z obalu
– protržené, prasklé nebo naříznuté obaly
– nesprávná etiketa (pouze nesoulad etikety obalu s etiketou kartonu)
– nesprávná cena uvedená v dokladu (faktura, příjmový pokladní doklad)
3. Vady zboží zjistitelné až při použití výrobku (Kupující je povinen
reklamovat tyto vady ihned po jejich zjištění, nejpozději však do konce
doby minimální trvanlivosti uvedené na obalech zboží, a to jen za
předpokladu, že zboží je skladováno za doporučených podmínek a v
originálním obalu)
– chuťová nesrovnalost při otevření výrobku
– čichová nesrovnalost při otevření výrobku (evidentně jiné aroma)
– vzhledová nesrovnalost – nehomogenní, ztvrdlý výrobek, zboží nebo
surovina, nevyhovující barva
XVI. Vyšší moc
1. Odpovědnost stran za částečně nebo úplné nesplnění smluvních
povinností je vyloučena, jestliže se takto stalo v důsledku vyšší mocí.
Vyšší mocí se rozumí každá nepředvídaná nebo neodvratitelná událost, která
vznikla nezávisle na vůli smluvních stran, a která znemožňuje po určitou
dobu nebo trvale částečné nebo úplné plnění závazků některé smluvní strany.
Jako vyšší moc se uznávají události, k nimž dojde po uzavření smlouvy a
kterým nemohla smluvní strana, jíž se týkají, zabránit.
2. Strany jsou povinny splnit své závazky, jakmile účinky vyšší moci
pominou, přičemž dodací lhůty a všechny ostatní lhůty se posouvají o dobu
působení vyšší moci.
3. Smluvní strana, u níž dojde k okolnosti vyšší moci, je povinna
neprodleně, nejpozději do 10 dnů, písemně doporučeným dopisem uvědomit
druhou smluvní stranu o jejím vzniku. Nedodržení této lhůty má za následek
zánik práva dovolávat se této události.
4. Trvají-li okolnosti vyšší moci více než 15 dní, smluvní strany se
zavazují jednat o náhradních termínech plnění závazků. Nesejdou-li se
smluvní strany k jednání nebo nedohodnou-li se, je kterákoli ze stran
oprávněna od závazku, který je okolnostmi vyšší moci postižen, odstoupit.
V Českých Budějovicích dne: 1.2.2020