Všeobecné obchodní podmínky

   Všeobecné obchodní podmínky

   BIOGENA CB spol. s r.o.

   OBSAH:

   I. Základní ustanovení

   II. Definice

   III. Kupní cena

   IV. Platební podmínky

   V. Objednávka

   VI. Termín dodání dodací podmínky

   VII. Přeprava zboží

   VIII. Odmítnutí převzetí zboží

   IX. Výhrada vlastnictví, přechod škody

   X. Palety

   XI. Kredit kupujícího

   XII. Podmínky skladování

   XIII. Záruční doba

   XIV. Druhy dopravy zboží, převzetí a reklamace

   XV. Vady zjevné a skryté

   XVI. Vyšší moc

   I. Základní ustanovení

   1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) stanoví v souladu s
   ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník v
   platném znění (dále jen „občanský zákoník“) upravují blíže práva a
   povinnosti při koupi a prodeji zboží mezi prodávajícím, kterým je
   společnost BIOGENA CB spol. s r.o., se sídlem U Pily 702, 370 01 České
   Budějovice, IČ: 62526472, zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským
   soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 5114, (dále jen
   „prodávající“) a zákazníkem (dále jen „kupující“).

   2. Veškerá písemná ujednání či obchodní smlouvy mezi prodávajícím a
   kupujícím, jež mají odlišné znění než VOP, mají před těmito VOP přednost.

   3. Kupující je povinen písemně potvrdit seznámení a souhlas s těmito VOP.

   4. O změně obsahu VOP prodávající informuje na svých webových stránkách. Po
   uveřejnění nabývají VOP účinnosti při uzavření první následující objednávky
   zboží kupujícím.

   II. Definice

    

   1. Kdekoli v těchto VOP či dokumentech souvisejících mají níže uvedené
   zkratky či termíny dále uvedený význam:

   Zbožím 
   se rozumí produkty vyráběné anebo prodávané prodávajícím.

   Auto s čelem
   je vozidlo vybavené hydraulickým čelem s nákladovou plošinou a maximálním
   zatížením 800 kg.

   Požadavkem na typ vozidla 
   se rozumí požadavek na určitý požadovaný typ vozidla – kamion, vozidlo do
   3,5t, jiné.

   Místní požadavky dopravy
   – zda je v místě dodání dopravní omezení, které může komplikovat doručení
   zboží (např. pěší zóna apod.)

   Potvrzení POD
   – povinnost potvrzení dokladu = potvrzení o dodání (POD)

   K prvním dveřím
   – jedná se o standardní místo doručení, kdy se zásilka předává na
   manipulační ploše nebo u prvních uzamykatelných dveří (nikoli na místě
   určeném kupujícím, např. sklad, druhé patro budovy apod.)

   Předání odpovědné osobě
   – zboží bude předáno osobě uvedené na objednávce oproti dokladu totožnosti

   LS služby
   – logistické služby, tj. skladování, manipulace a přeprava

   Služba za příplatek 
   - Je služba, která nespadá do standardních služeb poskytovaných firmou
   BIOGENA CB spol. s r.o.. Příplatky za nadstandard jsou řešeny individuálně
   na základě požadavku zákazníka a možností logistického partnera. Není
   zaručeno, že služba za příplatek je uskutečnitelná.

   Dnem
   se rozumí pracovní den

   D+3
   se rozumí standardní doručení zboží v termínu do tří dnů od akceptace
   objednávky a v časovém rozmezí 07:00 – 18:00 hod

   III. Kupní cena

   1. Kupující je povinen za odebrané zboží uhradit kupní cenu.

   2. Ceny zboží jsou uvedeny v ceníku zboží prodávajícího. Pro konkrétního
   kupujícího mohou být dohodnuty odlišné ceny zboží stanovené ve speciálním
   ceníku pro daného kupujícího.

   3. V kupní ceně jsou zahrnuty náklady na standardní dodání zboží kupujícímu
   (dle článku VI. bodu 5. těchto VOP), pokud je hodnota objednávky minimálně
   2 000,- Kč bez DPH.

   4. V případě, že hodnota objednávky nepřesáhne 2 000,- Kč bez DPH, budou k
   hodnotě objednávky připočteny přepravní náklady a balné ve výši 109,- Kč
   bez DPH.

   5. V kupní ceně zboží nejsou zahrnuty palety, není-li ve smlouvě uvedeno
   jinak.

   6. Veškeré příplatkové možnosti doručení zboží musí být dohodnuty společně
   s objednávkou.

   IV. Platební podmínky

   1. Pokud není ve smlouvě či jiné dohodě smluvních stran dohodnuto jinak
   (např. platba převodem), jsou kupující povinni uhradit zboží hotově při
   předání zboží, nebo předem na účet prodávajícího vedený na dokladu ke
   zboží, nebo na zálohové faktuře. Podkladem pro odeslání (dodání) zboží je v
   tomto případě připsání částky (kupní ceny) na účet prodávajícího. Platbu
   hotově lze realizovat po předešlé dohodě v provozovně prodávajícího na
   adrese U Pily 702, 370 01 České Budějovice, nebo dobírkou dopravci.

   2. Kupující se zavazuje zaplatit prodávajícímu kupní cenu uvedenou v ceníku
   zboží v termínu uvedeném na faktuře (daňovém dokladu). Pokud není dohodnuto
   jinak, je splatnost veškerých faktur (daňových dokladů), 14 dnů ode dne
   dodání zboží. Je-li kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny, zavazuje
   se uhradit prodávajícímu smluvní pokutu ve výši 0,05% denně z dlužné částky
   s tím, že případný nárok kupujícího na náhradu škody není tímto ustanovením
   dotčen.

   3. V případě dodávky nestandardního množství zboží nebo nestandardního
   druhu zboží (tj. zboží, které není prodávajícím standardně vyráběno, ale je
   možné na základě poptávky kupujícího vyrobit), je prodávající oprávněn
   požadovat od kupujícího zálohovou platbu ve výši 100% z celkové kupní ceny
   zboží (včetně DPH).

   4. Faktura (daňový doklad) je kupujícímu dle specifik zaslána jako součást
   zásilky se zbožím ve formě příbalu umístěného vně zásilky (v případě úhrady
   kupní ceny v hotovosti), nebo následně po dodání zboží poštou nebo
   e-mailem. Faktura je platná i bez otisku razítka a podpisu prodávajícího.

   5. V případě prodlení kupujícího s úhradou za jakékoli plnění poskytnuté
   prodávajícím kupujícímu je prodávající oprávněn pozastavit dodání zboží
   kupujícímu až do úplné úhrady všech splatných závazků kupujícího. V tomto
   případě není prodávající v prodlení s dodáním zboží.

    

   V. Objednávka

   1. Zboží bude kupujícímu dodáváno na základě jednotlivých objednávek.
   Objednávky mohou být ze strany kupujícího činěny:

   – písemně: poštou na adrese BIOGENA CB spol. s r.o., U Pily 702, 370 01
   České Budějovice

   – e-mailem: biogena@biogena.cz

   – telefonicky na bezplatné telefonické lince 800 777 377

   – osobně – prostřednictvím sítě obchodních zástupců prodávajícího

   2. Objednávka musí obsahovat firmu a sídlo kupujícího (shodné s obchodním
   rejstříkem), dodací adre
su kupujícího, je-li odlišná od sídla kupujícího,
   IČ případně také DIČ – je-li plátce DPH, název zboží (případně bližší
   identifikaci), požadované množství zboží v kusech nebo kartonech, osobu
   oprávněnou k převzetí zboží a telefonický kontakt na osobu, která je
   oprávněna zboží převzít, dopravní dispozice.

    

   VI. Termín dodání, dodací podmínky

   1. Dohodnou-li se smluvní strany na odebrání zboží kupujícím na provozovně
   prodávajícího, je zboží dodáno v okamžiku, kdy umožní prodávající
   kupujícímu se zbožím nakládat v místě své provozovny.

   2. Kupující je povinen objednané a řádně doručené zboží odebrat. Současně s
   dodáním zboží je předán kupujícímu i přepravní doklad, který je kupující
   povinen potvrdit.

   3. Pokud se strany dohodnou na odeslání zboží prodávajícím, je závazek
   dodání splněn okamžikem převzetí zboží kupujícím od dopravce. Dodávka je
   realizována na rampu nebo k prvním uzamykatelným dveřím kupujícího, není-li
   dohodnuto jinak.

   4. Prodávající je oprávněn i k plnění, pokud nemá veškeré kupujícím
   objednané zboží na skladě. Konkrétní objednávka (dodávka) zboží je tak
   považována za splněnou i tímto částečným plněním. V takovém případě
   prodávající není v prodlení s dodáním zboží. Pokud kupující trvá na dodání
   nedodaného zboží, zašle objednávku novou.

   5. Standardní doručení zboží je v termínu do tří dnů od akceptace
   objednávky ( D+3 ) mezi 7-18 hod, není-li sjednáno jinak. Je-li v
   objednávce uvedena kontaktní osoba, je dodáváno výhradně této osobě, pokud
   však přijetí potvrdí zástupce kupujícího, je zboží předáno této osobě,
   která se nachází na místě doručení a prokáže svou identitu. Předání stvrdí
   podpisem. Je-li uveden požadavek na telefonické avízo, je dopravcem
   kupující informován o závozu v den jeho uskutečnění ráno, nejpozději však
   hodinu před předáním. Zásilka je doručována vždy ucelená. Zásilka je
   doručována k prvním uzamykatelným dveřím nebo na rampu určenou k vykládce.

   6. Službami za příplatek při dodání zboží jsou:

   PTD
   – pevný termín dodání

   D+1
   – zboží je dodáno druhý pracovní den následující po akceptaci objednávky ze
   strany prodávajícího mezi 7-18 hod. 

   D+X
   – zboží je dodáno jiný než druhý pracovní den po akceptaci objednávky ze
   strany prodávajícího mezi 7-18 hod., nutno specifikovat konkrétní lhůtu
   dodání

   TW (časové okno)
   – dodání zboží v okně od 7-14 hodin

   JIT (Just in Time)
   – dodání zboží v požadovanou hodinu +/- 30 min

   Avízo
   – nutnost telefonicky potvrdit dodání zboží před jeho doručením ze strany
   prodávajícího (standardně ráno v den závozu min. však 1 hod před doručením)

   Dobírka
   – úhrada doručeného zboží v hotovosti při doručení

   Donáška
   – jedná se o místo doručení, kdy se zásilka předává na místě určeném
   kupujícím

   Oprávnění ke vstupu/vjezdu
   – doručení zboží je na přání kupujícího provedeno výhradně prověřenou
   osobou (věznice, vojsko apod.)

   Cena služby za příplatek při dodání zboží je individuální dle konkrétní
   objednávky, požadavku a situace. V případě požadavku kupujícího na službu
   za příplatek, sdělí prodávající kupujícímu cenu této služby.

   VII. Přeprava zboží

   1. Prodávající realizuje dodání zboží prostřednictvím smluvního dopravce a
   jeho smluvními partnery.

  
 2. Zboží prodávajícího je dodáváno v mono (jednodruhových) nebo mix
   (míchaných) baleních na mono (jednodruhových) či mix (míchaných) paletách
   nebo kartonech a je pro přepravu náležitě označeno (adresou příjemce,
   číslem objednávky, packing listem atd.) a je pro přepravu dostatečně
   zajištěno a chráněno tak, aby nedošlo během přepravy k jeho poškození.

   3. Pokud kupující zajistí k odběru zboží vlastního dopravce, je tento
   povinen prokázat se oprávněním zboží převzít. (plná moc = RZ vozidla, jméno
   řidiče, identifikační doklady, atd.)

   4. Liší-li se požadované dopravní dispozice od standardního způsobu
   doručení, je kupující povinen uvést tyto odlišné dispozice v konkrétní
   objednávce (např. max. tonáž vozidla, auto s čelem atd.).

   VIII. Odmítnutí převzetí zboží

   1. Pokud kupující prokazatelně bezdůvodně nepřevezme objednané zboží, je
   prodávající oprávněn požadovat po kupujícím smluvní pokutu ve výši ceny
   dopravy, minimálně však 500,- Kč.

   IX. Výhrada vlastnictví; přechod škody

   1. Vlastnické právo ke zboží přechází z prodávajícího na kupujícího až
   úplným zaplacením kupní ceny zboží.

   2. Nebezpečí vzniku škody na zboží (ztráty, zničení, poškození či
   znehodnocení) přechází z prodávajícího na kupujícího okamžikem převzetí
   zboží kupujícím, tj.:

   – při vlastním odběru převzetím zboží kupujícím

   – předáním zboží smluvnímu dopravci kupujícího

   – převzetím zboží od dopravce prodávajícího

   X. Palety (vratné obaly)

    

   1. Prodávající standardně dodává zboží v mono (jednodruhových) nebo mix
   (míchaných) baleních, které je možno naložit na dřevěnou EUR paletu o
   rozměru 80 x 120 cm. Nebo ½ paletu o rozměru 40 x 60 cm

   2. Při každé dodávce musí mít kupující připraveny EUR palety pro výměnu v
   množství, které od prodávajícího převezme s tím, že se musí jednat o stejný
   druh EUR nebo ½ palet ve stejné kvalitě jako byly předány pod dodávaným
   zbožím.

   3. Nebude-li mít kupující potřebný počet EUR nebo ½ palet na výměnu k
   dispozici, je povinen zboží na vlastní náklady z palet složit a tyto palety
   vrátit zpět dopravci nebo uhradit ponechaný počet EUR palet oproti úhradě
   250,- Kč bez DPH/ks.

   4. Prodávajícím jsou přijímány zpět, resp. výměnou, pouze EUR palety čisté,
   nepoškozené (tj. všechny díly palety jsou spojeny hřebíky, které
   nevyčnívají, nesmí být poškozeny hranoly a prkna – dle ČSN 26 9120) a jsou
   stejné kvality, jaké byly vydány kupujícímu.

   XI. Kredit kupujícího

   1. Se stálými obchodními partnery je možné sjednat obchodní úvěr (kredit).
   Do výše tohoto kreditu může zákazník objednávat zboží v dohodnuté době
   splatnosti. Prodávající je oprávněn vyžadovat zajištění individuálně
   stanoveného kreditu, např. směnkou, bankovní zárukou, popř. jinými
   individuálními mechanismy.

   2. Při překročení dohodnutého kreditu kupujícího je prodávající oprávněn
   nedodávat další kupujícím objednané zboží, dokud nebude závazek kupujícího
   uhrazen (tj. kupujícím dorovnána výše kreditu minimálně do sjednané výše).
   V takovém případě není prodávající v prodlení s dodáním zboží.

   XII. Podmínky skladování zboží

   1. Kupující je povinen dodržovat podmínky skladování uvedené na obalech
   zboží. Pokud tyto skladovací podmínky kupující poruší, nebude ze strany
   prodávajícího uznána případná reklamace předmětného zboží,
 pokud způsob
   skladování mohl mít na namítané vady vliv.

   XIII. Záruční doba

   1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávané zboží je při
   převzetí kupujícím bez vad a jeho užitná hodnota a kvalita odpovídá
   poskytnutým zárukám výrobce, které jsou uvedeny na obalu výrobku, a to po
   dobu jeho minimální trvanlivosti uvedené na obalech zboží (případně
   ověřeném dokumentu od dodavatele).

   2. Odpovědnost za poškození zásilky v průběhu přepravy nese dopravce.

   
       XIV. druhy dopravy zboží k zákazníkovi, převzetí a reklamace
   

    

   1. Dodání zásilky do 30 kg – balík – dodáváno prostřednictvím balíkové
   služby, při převzetí zásilky je příjemce povinen zkontrolovat vnější
   přepravní obal (poškození, celistvost, neporušení pečetě (lepící páska s
   logem FOODS nebo BIOGENA) a potvrzení převzetí zásilky dopravci. Pokud při
   přejímce zákazník zjistí závadu, je povinen tuto skutečnost zapsat do
   předávacího protokolu (POD). Reklamace na obsah balíku lze podat písemně
   nebo telefonicky v den dodání, nejpozději však do 24 hodin od dodání.

   2. Dodání zásilky nad 30 kg – zásilka složena z více balíků nebo palet –
   dodáváno prostřednictvím smluvního logistického partnera. Při převzetí
   zásilky je příjemce povinen provést kontrolu vnějšího přepravního obalu
   (poškození, celistvost, neporušení pečetě (lepící páska AG FOODS nebo
   BIOGENA) a potvrzení převzetí zásilky dopravci. Pokud při přejímce zákazník
   zjistí závadu, je povinen tuto skutečnost zapsat do předávacího protokolu.
   Reklamace na obsah zásilky lze podat písemně nebo telefonicky v den dodání,
   nejpozději však do 24 hodin od dodání.

   3. V obou případech platí, že zákazník může odmítnout poškozenou nebo
   neúplnou zásilku (s výjimkou stanovenou v článku VI. bodě 4 VOP). Důvody
   takovéhoto nepřevzetí uvede kupující se svým podpisem (podpisem oprávněné
   osoby) do přepravního dokladu nebo předávacího protokolu. Kupující není
   oprávněn přijmout pouze část zásilky. Zásilku kupující v případě zjištění
   vad buď celou odmítne, nebo musí zásilku celou přijmout a zapsat výhradu
   dle dále uvedených podmínek. Jakékoli zjištěné vady (porušení zásilky,
   porušení pečetě, poškození zásilky) či výhrady k doručení zásilky musí být
   zapsány do přepravního dokladu nebo předávacího protokolu, který má
   přepravce u sebe a na který kupující potvrzuje převzetí zboží v souladu s
   dodacím listem.

   4. Kupující není oprávněn uplatnit nároky ze zjevných vad zboží, pokud
   neprovedl kontrolu při přejímce dle shora uvedeného postupu nebo
   nezapsal-li do průvodního dokladu (přepravního dokladu (POD)) existenci
   zjevných vad.

   5. Zjistí-li kupující některou z vad, reklamuje ji u prodávajícího bez
   zbytečného odkladu po jejím zjištění nejpozději však do 24 hodin od
   převzetí zásilky. (u vad zjevných ihned při převzetí). O zjištěných
   závadách informuje kupující prodávajícího telefonicky nebo písemně na
   adrese: BIOGENA CB spol. s r.o., U Pily 702, 370 01 České Budějovice, tel:
   800 777 377 nebo emailu: biogena@biogena.cz; (s výjimkou vad
   zjevných, které musí být zaznamenány v předávacím protokolu nebo přepravním
   listu), přičemž uvede charakteristiku závad a údaje nutné k zaznamenání
   reklamace:

   – název a adresa kupujícího

   – datum zjištění reklamované vady

   – identifikaci výrobku, název výrobku

   – množství reklamovaného zboží (vždy uvádějte v prodejní jednotce)

   – datum výroby zboží, číslo/a kartonu/ů

   – datum příjmu zboží

   – číslo dodacího listu, ke k
terému se reklamace vztahuje

   – popis reklamované vady, důvod reklamace

   – jméno reklamujícího i přebírajícího

   Bez uvedení všech výše uvedených informací, je prodávající oprávněn
   reklamaci kupujícího odmítnout.

   6. Reklamace je prodávajícím vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do
   30-ti dnů ode dne jejího uplatnění.

   7. K uplatnění reklamace je třeba, aby kupující reklamované zboží po
   oznámení vad neprodleně odeslal prodávajícímu, v odůvodněných případech lze
   reklamaci uznat i u spotřebovaného zboží, které již prodávajícímu odeslat
   nelze.

   8. Při uznání reklamace má kupující právo na dodání nedodaného zboží,
   výměnu reklamovaného zboží nebo vrácení peněz včetně náhrady nákladů
   spojených s reklamací.

   9. Prodávající je oprávněn reklamaci zamítnout v následujících případech:

   – u zboží po ukončené době minimální trvanlivosti

   – pokud vada vznikla nevhodným používáním nebo nedodržením pokynů
   stanovených výrobcem

   – vada vznikla neodborným nebo nevhodným zacházením, manipulací,
   skladováním nebo zanedbáním péče o zboží

   - nedodržením postupu převzetí zboží od dopravce

   - je - li prokázáno, že k pochybení nedošlo na straně odesílatele.

   10. Uplatnění reklamace nemá odkladný účinek na zaplacení kupní ceny zboží
   v plné hodnotě a ve stanovené lhůtě splatnosti.

   11. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy
   kupující právo na reklamaci zboží uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký
   způsob vyřízení reklamace kupující preferuje, a dále potvrzení o datu a
   způsobu vyřízení reklamace, včetně doby jejího trvání.

   12. Pro případ zamítnuté reklamace vydá prodávající kupujícímu taktéž
   písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.

   13. Při odesílání zboží zpět odesilateli – vrácené, poškozené, reklamované
   – je zákazník povinen zásilku připravit k odeslání dle pokynů BIOGENA CB
   spol. s r.o..

   XV. Vady zjevné a skryté

   1. Vady zboží zjistitelné při přejímce zboží, tzv. zjevné vady (Kupující má
   povinnost reklamovat tyto vady ihned po jejich zjištění, tj. při přijetí,
   na pozdější reklamace nebude brán zřetel). Mezi zjevné vady patří:

   – poškození zásilky (pomačkaný, roztrhaný, promočený obal apod.)

   – nesprávné počty kartonů přejímaného zboží (u viditelně poškozených,
   otevřených nebo porušených kartonů je povinnost přepočítat množství v
   kartonech ihned při přejímce)

   – nesprávný druh zboží

   – silně znečištěný povrch obalů

   – narušený obal výrobku v otevřeném, poškozeném kartonu:

   – delaminace fólie – oddělení jedné nebo více vrstev z obalu

   – protržené, prasklé nebo naříznuté obaly

   – chybějící doklad nebo doklad, který neodpovídá běžným parametrům a zákonu
   o DPH

   – počet kusů u heterogenního balení je kupující povinen kontrolovat ihned
   při přejímce

   2. Vady zboží zjistitelné/zjištěné až po přejímce zboží, tzv. skryté vady
   (Kupující je povinen reklamovat tyto vady ihned po jejich zjištění). Mezi
   skryté vady patří:

   – hmotnost a počet kusů výrobků v neporušeném a uzavřeném originálním
   kartonu

   – narušený obal výrobku v neporušeném a uzavřeném kartonu:

   – delaminace fólie – oddělení jedné nebo více vrstev z obalu

   – protržené, prasklé nebo naříznuté obaly

   – nesprávná etiketa (pouze nesoulad etikety obalu s etiketou kartonu)

   – nesprávná cena uvedená v dokladu (faktura, příjmový pokladní doklad)

   3. Vady zboží zjistitelné až při použití výrobku (Kupující je povinen
   reklamovat tyto vady ihned po jejich zjištění, nejpozději však do konce
   doby minimální trvanlivosti uvedené na obalech zboží, a to jen za
   předpokladu, že zboží je skladováno za doporučených podmínek a v
   originálním obalu)

   – chuťová nesrovnalost při otevření výrobku

   – čichová nesrovnalost při otevření výrobku (evidentně jiné aroma)

   – vzhledová nesrovnalost – nehomogenní, ztvrdlý výrobek, zboží nebo
   surovina, nevyhovující barva

    

   XVI. Vyšší moc

   1. Odpovědnost stran za částečně nebo úplné nesplnění smluvních povinností
   je vyloučena, jestliže se takto stalo v důsledku vyšší mocí. Vyšší mocí se
   rozumí každá nepředvídaná nebo neodvratitelná událost, která vznikla
   nezávisle na vůli smluvních stran, a která znemožňuje po určitou dobu nebo
   trvale částečné nebo úplné plnění závazků některé smluvní strany. Jako
   vyšší moc se uznávají události, k nimž dojde po uzavření smlouvy a kterým
   nemohla smluvní strana, jíž se týkají, zabránit.

   2. Strany jsou povinny splnit své závazky, jakmile účinky vyšší moci
   pominou, přičemž dodací lhůty a všechny ostatní lhůty se posouvají o dobu
   působení vyšší moci.

   3. Smluvní strana, u níž dojde k okolnosti vyšší moci, je povinna
   neprodleně, nejpozději do 10 dnů, písemně doporučeným dopisem uvědomit
   druhou smluvní stranu o jejím vzniku. Nedodržení této lhůty má za následek
   zánik práva dovolávat se této události.

   4. Trvají-li okolnosti vyšší moci více než 15 dní, smluvní strany se
   zavazují jednat o náhradních termínech plnění závazků. Nesejdou-li se
   smluvní strany k jednání nebo nedohodnou-li se, je kterákoli ze stran
   oprávněna od závazku, který je okolnostmi vyšší moci postižen, odstoupit.

   V Českých Budějovicích dne: 1. srpna 2019